Šių metų lapkričio 29 d. Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazija organizavo jau tradicine tapusią nuotolinę respublikinę mokinių konferenciją „Kūrybiniai projektai XXI amžiaus pamokoje“. Rengiant konferenciją siekta ugdyti mokinių kūrybiškumo, pažinimo, skaitmenines kompetencijas, skatinti inovacijas, ugdyti gebėjimą jas kritiškai vertinti ir sudaryti sąlygas Lietuvos moksleiviams pristatyti kūrybinius projektus, išbandytas ir patikusias naujoves.
Džiugu, kad šiemet renginyje dalyvavo mokiniai iš dvidešimt penkių mokyklų. Sulaukėme svečių ne tik iš Šiaulių bei didžiųjų Lietuvos miestų: Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, bet ir iš mažesnių miestelių bei rajonų. Dalyvavo mokiniai ir jų mokytojai iš Šilalės, Kelmės, Jonavos, Pagėgių, Rokiškio rajono.
Pirmiausia dalyvius pasveikino gimnazijos direktorė dr. Regina Marozienė. Ji džiaugėsi, kad konferencijos dalyvių ratas plečiasi, kad mokiniai nori dalintis atliktais kūrybiniais projektais taip galėdami tobulinti kūrybiškumą, iniciatyvumą bei mokymosi motyvaciją ne tik pamokų metu, bet ir už jų ribų.
Plenariniame posėdyje Vilniaus Sietuvos progimnazijos informacinių technologijų mokytoja ekspertė, STEAM code Academy įkūrėja Snieguolė Bagočienė perskaitė pranešimą „Harmonija tarp natos ir algoritmų – dirbtinio intelekto įtaka muzikos mokymui“.
Pasiskirstę pagal mokomuosius dalykus, mokiniai darbą tęsė keturiose sekcijose. Aptartos pačios įvairiausios temos: kalbėta ir apie patyčių prevenciją, ir apie pagalbą neįgaliam gyvūnui, apie integruotas, rodos, visai skirtingų dalykų pamokas bei projektus ir apie galimybes ugdyti loginius gebėjimus per dailės kūrinius. Neapsieita be itin populiarios pastaruoju metu srities – dirbtinio intelekto. Paaiškėjo, kad mokiniai ne tik dalyvauja labai įvairiose veiklose, ugdančiose kūrybiškumą, skatinančiose pažvelgti kitaip net į tokius sausokais laikomus dalykus kaip matematika, bet ir patys siūlo mokytojams idėjas, padeda tas veiklas organizuoti.
Po darbo sekcijose visi susirinko į bendrą refleksiją. Renginio dalyviai džiaugėsi, kad išklausę tokią įvairovę pasisakymų, visi pasisėmė naujų idėjų, kurias turbūt pabandys įgyvendinti savo mokyklose, pasimokę iš kitų mokinių patirties, kurs naujus kūrybiškus projektus, integruotas pamokas, dalyvaus pleneruose, konkursuose. Tikėtina, kad kitais metais sulauksime dar įdomesnių pranešimų apie naujas veiklas.
Lietuvių kalbos mokytoja Miglė Puzarienė