Kovo 13‒17 dienomis teko dalyvauti meninio ugdymo mokytojų stažuotėje Nyderlandų Karalystėje kartu su 9 kolegomis ‒ dailės, choreografijos, muzikos ir teatro mokytojais iš Lietuvos.
Stažuotę surengė Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA). Atrinkta buvau pagal stažuočių užsienyje dalyvių atrankos kriterijus. Paraiškas buvo pateikę 437 mokytojai, iš jų NŠA atrinko 120 įvairių dalykų mokytojų, kuriems buvo surengta 12 trumpųjų užsienio stažuočių Airijoje, Austrijoje, Belgijoje, Estijoje, Lenkijoje, Nyderlanduose, Prancūzijoje ir Norvegijoje.
Trumpoji stažuotė buvo organizuota įgyvendinant projektą „Bendrojo ugdymo mokytojų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimas, kuriuo siekiama sudaryti sąlygas mokytojams susipažinti su gerąja užsienio šalių pedagogine patirtimi, tobulinti kompetencijas, orientuotas į ugdymo proceso efektyvumo didinimą, atkreipti dėmesį į aktualias temas, tokias kaip klasės įvairovė, daugiakultūriškumas, specialiųjų poreikių vaikų atpažinimas bei pagalba jiems.
Stažuotės metu aplankytos švietimo institucijos, susijusios su meniniu ugdymu: ArtEZ menų ir dizaino akademija bei konservatorija Zwolėje, Meander koledžas, protestantų ir krikščionių kultūros profilio mokykla ‒ aukšto lygio vidurinė mokykla, orientuota į kultūrą, turinti mokinių bigbendą ir simfoninį orkestrą, Van der Capellen valstybinė vidurinė mokykla ir Greijdanus Meppel krikščioniška vidurinė mokykla.
Aplankyta šiuolaikinio meno paroda „Brave New world“ Zwolės de Fundatie muziejuje ir Cherish Menzo šokio spektaklis Odeono teatre.
Mokytojai turėjo galimybę susipažinti su Nyderlandų švietimo sistema, kurioje integruotas tarpdisciplininių dalykų ugdymas skatina mokinių motyvaciją mokytis, tobulinamos visos bendrosios mokinių kompetencijos, ypač daug dėmesio skiriama komunikavimo kompetencijos tobulinimui. Kalbiniai mokinių gebėjimai ugdomi ir per meninių dalykų pamokas. Daug dėmesio skiriama kūrybiniam procesui, nesiekiama tobulo rezultato, į klaidas žiūrima kaip į tobulėjimo galimybę. Siekiama, kad mokiniai pasitikėtų savo kūrybiniais gebėjimais ir norėtų tobulėti kurdami. Jie skatinami drąsiai ir kūrybiškai reikšti savo mintis, jausmus, požiūrį įvairiomis meninės raiškos formomis.
Puikiai funkcionaliai sutvarkytos erdvės leidžia mokytojams organizuoti mokymosi procesą įdomiai, kūrybiškai jas išnaudojant. Mokiniai laisvai juda, savarankiškai tvarkosi, nėra nuobodaus pasyvaus sėdėjimo. Mokiniais pasitikima, jiems paliekama daug laisvės mokytis ir dirbti savarankiškai. Mokinių pasiekimams vertinti naudojama savita kaupiamojo vertinimo sistema.
Apibendrinant, galiu teigti, kad įgyta užsienio stažuotėje patirtis, nauji profesiniai kontaktai padės „naujomis spalvomis“ praturtinti pedagoginę kasdienybę. Gerosios praktikos pavyzdžius ketinu pritaikyti kartu su kolegomis atnaujinant Specializuoto ugdymo krypties programų dailės ugdymo dalį, dailės metodinėje grupėje bei savo pamokose. Tikiuosi, kad pavyks parsivežtus įspūdžius, idėjas, žinias kūrybiškai pritaikyti pas mus mokykloje, siekiant gimnazijos išskirtinumo.
Dailės mokytoja ekspertė Loreta Narušienė