Balandžio 8 d. Vilniuje įvyko projekto „Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje“ baigiamasis renginys „Prabudimas“, kuriame projekto dalyviai: mokytojai iš visos Lietuvos, įvairių kūrybinių sričių menininkai profesionalai, projekto kuratoriai turėjo galimybę susitikti ir aptarti tai, kas ryškaus įvyko mokyklose, kaip tęsti pradėtus darbus, pasidžiaugti gimstančiais norais ir planais ateičiai.
Projektas „Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje“ buvo vykdomas šiais mokslo metais 29 mokyklose visose Lietuvos apskrityse. Džiugu, kad Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazija buvo vienintelė mokykla iš Šiaulių apskrities bei pirmoji menų gimnazija, dalyvavusi šiame projekte.
Projekto tikslas buvo padėti mokiniams ir mokytojams įgyvendinti gilų mokymosi procesą, kuris stiprina kūrybingumą ir kitas svarbiausias kompetencijas, žinių pritaikomumą ir išliekamumą, mokyklos bendruomeniškumą. Mūsų gimnazijoje projektas buvo vykdomas dviem kryptimis: mokinių tyrinėjimo projekte dalyvavo 8 klasės mokiniai su klasės vadove Janina Budriene ir Mokytojų klubas, kuriame aktyviai dalyvavo 9 gimnazijos mokytojai.
Mokytojų klubo veiklas kuravo psichologė, MO muziejaus edukatorė Simona Košinskaitė, o dalyvavę mokytojai ne tik patobulino savo bendrąsias kompetencijas, bet ir sukūrė į mokinių kompetencijų ugdymą orientuotą mokymosi procesą ir pravedė 7 integruotas pamokas, aplankė Šiaulių galerijoje parodą „90 DNR“, Vilniuje MO muziejų, V. Kasiulio muziejų, Istorijų namus, „Skalvijos“ kino centre dalyvavo edukacijoje „Mokomės iš kino“.
Aštuntokai kartu su kuruojančiu praktiku, režisieriumi Tomu Jašinsku planavimo etape išsikėlė idėją – sukurti filmą „Mes šiame mieste“, tačiau projekto veiklų metu, susidūrus su sunkumais, mokinių entuziazmas palaipsniui blėso. Mokiniams viena iš idėjų inspiracijų tapo aplankyta M. Brennerio skulptūrų paroda „Laisvasis kritimas. Šiauliai-Niujorkas-Paryžius-Šiauliai“ Ch. Frenkelio viloje. Susisiejo dailė-fizika-geografija-istorija-muzika per kinetinę energiją ir taip gimė kinetinių skulptūrų paroda, piešinių ciklas „Miesto venos“, dokumentinis įvykių, vietų ar žmonių fiksavimas, debatai, integruota istorijos pamoka su Šiaulių kino klubo vadovu, istoriku Viktoru Gundajevu bei finalinis renginys Šiaulių dailės galerijoje. Mokiniai, siekdami įtraukti kuo daugiau mokyklos bendruomenės, ėmė iš jos narių interviu, filmavo, fotografavo, kvietė prisijungti baigiamajame renginyje per mados ir teatro performansų prizmę. Inspiravo kitas mokyklos bendruomenės grupes veikti ir suteikė tam galimybes, pasitelkdami ryšius, leidžiančius gauti pagrindinę ekspozicinę erdvę mieste ‒ Šiaulių dailės galeriją.
Baigiamasis projekto renginys buvo puikus įrodymas, kai daugybė atskirų elementų, apjungti į vieną, gali tapti reikšmingu įvykiu, o moksleiviai turi galią ir galimybes inicijuoti įvykius ir realius pokyčius mokyklos bendruomenėje. Mokiniai kartu su mokytojais bendradarbiaudami, kūrybiškai ir kritiškai mąstydami, integruodami tiksliųjų mokslų žinias, sukūrė produktą – baigiamąjį renginį. Kūrybinis procesas, bendro tikslo siekis, padėjo susitelkti kaip bendruomenei, leido geriau pažinti vieniems kitus. Tarp mokytojų ir mokinių užsimezgė glaudesnis ryšys. Projektas skatino mokytojus bendradarbiauti ne tik su mokiniais, bet ir tarpusavyje.
Projekto refleksijai buvo atlikta mokinių ir mokytojų apklausa. Rezultatai parodė, kad mokiniams ir mokytojams pavyko patobulinti kritinio mąstymo, atvirumo skirtingoms perspektyvoms, argumentavimo, komunikavimo, komandinio darbo, bendruomeniškumo, kūrybiškumo ir pasitikėjimo savimi kompetencijas.
Į anketos klausimą ,,Ar patiko dalyvauti projekte?“ 85,7 {ec4e99cd1746be4119591a16a93d06c6bd035b1fcefbc0701c0005460d67daec} mokinių ir 100 {ec4e99cd1746be4119591a16a93d06c6bd035b1fcefbc0701c0005460d67daec} mokytojų atsakė ,,taip“. O į klausimą ,,Ar norėtumėte kitais mokslo metais dalyvauti panašiame projekte?“ 78,6 {ec4e99cd1746be4119591a16a93d06c6bd035b1fcefbc0701c0005460d67daec} mokinių ir 100 {ec4e99cd1746be4119591a16a93d06c6bd035b1fcefbc0701c0005460d67daec} mokytojų atsakė ,,taip“.
Šių mokslo metų projektas „Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje“ baigėsi.
Dėkojame administracijai už palaikymą ir suteiktą galimybę dalyvauti projekte, kurio programa neabejotinai sukuria prielaidą kolegialiam mokytojų darbui. Idėjų ir planų ateičiai mūsų gimnazijoje daug, būtų puiku, jei tai galėtų tapti nuolatine praktika mokykloje.
Projekto koordinatorė Loreta Narušienė



