Visi žinome informacinių technologijų svarbą mūsų gyvenime – jas naudojame kasdien asmeniniame ir profesiniame gyvenime. Mokytojams ir kitiems švietimo darbuotojams tapo būtina žinoti, kaip integruoti naujas technologijas į ugdymo procesą. Dėl šios priežasties mes, gimnazijos mokytojas Aurimas Povilaitis ir informacinių technologijų eksploatavimo technikas Žilvinas Simelis, dalyvavome Erasmus+ KA1 projekto „Kultūros paveldo ugdymas ir skaitmeninės aplinkos puoselėjimas pasitelkiant europietišką patirtį“ kursuose „IKT ir naujų technologijų integravimas į mokymą ir švietimą“.
Lapkričio antrąją savaitę atvykome į Italiją. Grupėje buvo 9 dalyviai iš Vokietijos, Rumunijos, Ispanijos, Danijos, Bulgarijos ir Lietuvos. Visi buvo nepaprastai motyvuoti, todėl entuziastingai pradėjome savaitę, kurioje gilinomės į įvairias IKT priemones.
Pirmasis įrankis, kurį atradome kartu su grupe, buvo Jamboard: virtuali lenta, puikiai tinkanti vesti pamokas ar bendradarbiauti su mokiniais. Kiekvienas grupės narys individualiai parengė nedidelį pristatymą, kuriame vieni kitiems papasakojome apie save ir savo šalį. Tai buvo tobula pradžia! Susipažinę su šiuo įrankiu, naudojome kitą programą, siekiant sukurti patrauklų pristatymą: su Mentimeter galima pristatyti, kurti apklausas, viktorinas, žodžių debesis ir dar daugiau.
Antrą dieną išanalizavome dvi nuostabias programas, skirtas sukurti pamokoms apie vaizdo įrašą: TedEd ir EdPuzzle. Programose galima sukurti klausimus, pastabas, nuorodas, įgarsinti vaizdo įrašą, kuriomis vėliau panaudojus kaip užduotį galima pasidalinti su mokiniais.
Mokytojams labai aktualu yra vaizdo pristatymų kūrimo įrankiai, todėl tam turėjome puikią programėlę PowToon. Powtoon tikslas – suteikti mokytojams ir mokiniams galimybę pasiekti rezultatų, paverčiant bendravimą vaizdo forma, kuri leistų auditorijai atlikti veiksmus, susijusius su tema.
Dar vienas įrankis, kurį tyrinėjome kurdami vaizdo pristatymus, buvo Canva. Su šiuo įrankiu galima ne tik kurti vaizdo įrašus, bet ir sukurti įvairius pristatymus, plakatus ir kita.
Ketvirtą mokymosi dieną susipažinome su interneto dizainu, kuris naudingas, kuriant savo internetinę svetainę. Su Weebly šis procesas yra labai lengvas ir nesudėtingas, todėl buvo sukurtos internetinės svetainės apie mokytojų mokomus dalykus.
Paskutinę dieną susipažinome su dar keliais įrankiais. Vienas iš jų – Thinglink: paprasčiausias būdas sukurti įdomių, interaktyvių ir virtualių kelionių žemėlapį, kuriame galima sukurti ir bendrinti interaktyvius vaizdus, vaizdo įrašus, 360 laipsnių mediją ir 3D modelius su aktyviomis nuorodomis.
Taip pat atradome keletą įrankių, skirtų mokinių žinioms įvertinti realiuoju laiku. Tam naudojome viktorinas, kuriose galima pasirinkti teisingus ar klaidingus atsakymus. Visi grupės nariai sukūrė įdomias viktorinas apie save ir savo šalį.
Po mokymų atėjo metas pažymėjimų įteikimo ceremonijai, kurioje turėjome galimybę pasveikinti kiekvieną dalyvį ir nusifotografuoti visi kartu. Šie kursai – labai įdomi patirtis, kurioje gavome daug medžiagos ir žinių, kurios pravers kasdieniam darbui gimnazijoje.
Aurimas Povilaitis ir Žilvinas Simelis