Tyrinėjimais grįstas mokymasis – tai aktyvus mokymo metodas, kai pateikiamos praktinės problemos ir mokinys bando pats spręsti užduodamas klausimus, tirdamas situacijas, ieškodamas papildomos medžiagos.
Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazijos šeštos klasės mokinių gamta ir žmogus pamokos dažnai vyksta per tyrinėjimą.
Mokiniai, pamokos metu susipažinę su grybų susidarymu, sužinoję, kokios yra grybų grupės, patys bandė per tyrinėjimą atsakyti į klausimą ‒ kodėl grybai nėra augalai?
Tyrimo metu, įberdami į keturis indelius mielių, ant jų užpylę cukraus, sodos, acto ir vandens, indelius uždengę balionu, stebėjo, kuris balionas išsipūs labiausiai. Formuluodami išvadas, lygino grybų ir mielių dauginimąsi.
Mokinių namų darbai taip pat buvo grįsti tyrinėjimu: sudėję į maišelius skirtingų rūšių duonos ir pyrago gabalėlius, augino pelėsį, formulavo išvadas, kurių rūšių duoną grybai mėgsta labiausiai.
Toks mokymo metodas skatina mokinių smalsumą, įsitraukimą sprendžiant problemines užduotis ir gilesnį mokymąsi; leidžia mokiniams pasijusti tyrėjais, netgi mokslininkais, o mokytojo vaidmuo yra tik kaip stebėtojo, konsultanto.
Mokytoja Giedrė Kielaitė