Šiandien labai daug girdime apie ekologiją, bet ar susimąstome, ką mums kiekvienam šis žodis reiškia.
Ib gimnazijos klasės mokinės Gabija Kavaliauskaitė ir Mija Ruminaitė nusprendė savo ekologinę sampratą perteikti per meninę prizmę. Gimnazistės dalyvavo respublikiniame vaikų ir jaunimo konkurse „Kas man yra ekologija“, kurį organizavo Europos Parlamento narys Bronis Ropė.
Konkurso tikslai – skatinti jaunimą domėtis ekologija, ekologiška gamyba, aplinkos saugojimu, aplinkos taršos mažinimu, darnia žmogaus veikla su gamta ir aplinka, ugdyti ekologinį sąmoningumą, atsakingą gamtos išteklių ir maisto produktų vartojimą, sveikos mitybos įgūdžius, skatinti ekologiškų produktų vartojimą, prisidedant prie Europos Sąjungos Žaliojo kurso tikslų įgyvendinimo.
Gabija savo ekologinę sampratą išreiškė piešinyje, o Mija – fotografijoje.
Gabijos Kavaliauskaitės darbas „Plėšoma žemė“
Darbo aprašas. Mums atrodo, kad gamta, tai abstrakti, begalinė, amžina aplinka. Deja… Dėl žmonių, besaikio vartojimo, šiltėja klimatas, didėja bėdos dėl atliekų, kurios kelia pavojų žmonių sveikatai ir visai planetos ekosistemai. Susimąstykime, ar tikrai norime plėšyti savo planetą?
Mijos Ruminaitės darbas „Turėti ar būti?“
Darbo aprašas. Buvimą suprantame, kaip turėjimo džiaugsmą, tai yra – vartojimą. Pardavėjai nori parduoti kuo daugiau, o pirkėjai yra skatinami pirkti ir pirkti. Bet kai kurie žmonės nesupranta, kad kuo daugiau mes perkame, tuo daugiau mes išmetame. Kaskart perkant reikia sau atsakyti: kodėl tai perku? Ar man to reikia, ar aš tik noriu? Juk, ką perkame, tą mums ir gamina. Atsakykime visi sau į klausimą „turėti ar būti?“
Fizikos mokytoja Giedrė Kielaitė

