Teigiama, jog žmogaus atmintis fiksuoja tas patirtis, kurios sukelia emocijas. Kitaip tariant, geriau įsimename tas žinias, kurios pateikiamos ne vien tik „sauso“ vadovėlio skaitymo-dėstymo būdu, bet ir mokantis per patirtį ir jos refleksiją.
Todėl gimnazijos penktokams dalyko „Gamta ir žmogus“ pamokos vyksta vykdant patyriminę veiklą. Pamokų metu mokiniai patys tyrinėja, stebi. Sužinoję, kad norint tapti tikru jaunuoju tyrinėtoju, reikia mokėti kelti klausimus, formuluoti hipotezę, rinkti duomenis, tikrinti, ar spėjimas teisingas, ar ne ir, aišku, formuluoti išvadas, patys bandė „slaptuoju rašalu“ rašyti laiškus savo klasės draugams.
Prieš eksperimentą mokiniai formulavo hipotezę, po to atliko įvairius bandymus, kol pamatė vieni kitiems skirtus įrašus. Po eksperimento turėjo suformuluoti išvadas ir palyginti rezultatą: ar iškelta hipotezė pasitvirtino, ar ne.
Juk vaikai geriausiai mokosi iš savo asmeninės patirties, savo mažų atradimų ir eksperimentų.
Mokytoja Giedrė Kielaitė