Pradinukų STEAM veiklos

Lapkričio 21–22 d. mūsų gimnazijos pradinukams buvo organizuotos patyriminio ugdymo (STEAM) veiklos. Mokiniai išbandė įvairias edukacines veiklas kitose mokymosi erdvėse.

Pirmokėliai ir antrokėliai lankėsi Šiaulių universitete įkurtame Stasio Gliaudžio gamtos muziejuje. Mokiniai turėjo galimybę paliesti, apžiūrėti suakmenėjusias moliuskų fosilijas, klausytis paukščių ir varliagyvių balsų įrašų. Išsiaiškino, kaip visi gyvūnai yra prisitaikę aplinkoje.

Sugrįžę iš Gamtos muziejaus pirmokai aptarė, ką matė ir ką girdėjo. Juos nustebino drugelių sparnuose esančios „akys“ paukščiams atbaidyti, aštuonkojų gebėjimas pralįsti pro žiedą, varnų protingumas, bičių daugiabučiai, primenantys šiuolaikinius garažus… Jie visa tai įamžino savo piešiniuose.

Antrokai klasėje atliko bandymus su degančia žvake ir išsiaiškino, kad degimui reikalingas deguonis. Taip pat mokiniai sužinojo apie deguonies reikšmę žemėje.

Trečiokai lankėsi Fotografijos muziejuje bei Meno ir saviraiškos studijoje „Provanso svajos“.

Fotografijos muziejaus laboratorijoje, apšviestoje raudona šviesa, mokiniai gamino vieną iš seniausių ir paprasčiausių fotografijos formų – fotogramas. Tai šešėlinis daikto vaizdas jautriame fotopopieriuje, gautas be fotokameros. Mokiniai ant šviesai jautraus popieriaus dėliojo įvairias kompozicijas. Po to jos buvo apšviestos kryptine šviesa, o vėliau – ryškinamos specialiomis cheminėmis priemonėmis. Taip ir atsirado vaizdas be fotokameros!

Meno ir saviraiškos studijoje ,,Provanso svajos“ trečiokai iš polimerinio molio gamino kalėdines nykštukų kepuraites ir jomis dekoravo pieštukus.

Ketvirtos klasės mokiniai lankėsi Šiaulių Chaimo Frenkelio viloje ir dalyvavo edukaciniame užsiėmime „Odos dirbtuvėlės“.

Užsiėmimo pradžioje vaikai susipažino su muziejaus ir odininko Chaimo Frenkelio istorija.  Ketvirtokai pamatė, užuodė ir prisilietė prie išdirbtos natūralios odos. Mokiniai džiaugėsi susipažinę su nauja sritimi – dailiaisiais odos darbais, sužinoję naujų sąvokų, terminų, išbandę naujus įrankius,  odos dirbtuvėlėse pasigaminę vienetinį ir praktišką daiktą – apyrankes, dekoruotas įvairiais odos dekoravimo būdais ir savo sukurtais ornamentais.

Dalyvaudami patyriminio ugdymo veiklose, mokiniai įgijo naujų dalykinių žinių, patobulino savo asmenines ir bendrąsias kompetencijas. Svarbiausias veiklų tikslas – sudominti mokinius STEAM, pažadinti norą tirti ir kurti – pasiektas.

Pradinių klasių mokytojos

Kategorijos: Uncategorized.

Komentavimo galimybė išjungta.