Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazijos 2 klasės mokiniai, besimokantys pagal pradinio ugdymo kartu su dailės ugdymu programą, su dailės mokytoja Loreta Narušiene šiais mokslo metais vykdė „eTwinning“ projektą „Pass the Picture“, kurio tikslas – skatinti mokinius domėtis vietinių muziejų eksponatais. Projekto veiklose taip pat dalyvavo Leičesterio (Jungtinė Karalystė) ir Tourcoingo (Prancūzija) mokyklų mokiniai ir mokytojai.
Projekto idėja kilo mokytojai L. Narušienei vasarą dalyvaujant gimnazijos vykdomo programos „Erasmus+“ KA1 projekto „Inovatyvi europietiška patirtis mokymo(si) kokybei gerinti“ kvalifikacijos kursuose Gvadelupoje (Prancūzija), kur susipažino su dailės mokytoja Catherine Stokes iš Leičesterio. Abi kolegės turėjo galimybę pabendrauti asmeniškai ir pasidalinti patirtimi. Čia ir buvo suplanuotas projektas bei sudarytas veiklų planas: aplankyti savo šalies muziejus, susipažinti su juose esančiomis paveikslų ekspozicijomis, išrinkti 2–3 įdomiausius eksponatus ir pasidalinti „eTwinning“ platformoje. Ši platforma skirta švietimo darbuotojams dirbantiems Europos mokyklose, kurioje jie, pasitelkus informacines ir ryšių technologijas, gali bendrauti, bendradarbiauti, kurti projektus.
Projektas „Pass the Picture“ pradėtas vykdyti rudenį prisijungus partneriams iš Prancūzijos bei kolegėms dailės mokytojoms Janinai Budrienei (su 3 ir 4 kl. mokiniais) ir Justinai Šaltei (su 5 kl. mokiniais). Iš atsiųstų paveikslų išsirinkus labiausiai patikusius, projekto dalyviai susipažino su jais išsamiau bei interpretavo savo piešiniuose. Kitas etapas buvo sukurti į eksponatus panašius kostiumus ir atvaizduoti paveikslą „gyvai“ jį įamžinus fotografijoje. Projekte dalyvavo ir mokyklų užsienio kalbų mokytojos. Jos su mokiniais kūrė trumpus dialogus paveikslų veikėjams. Mums, vykdant šią veiklą, talkino anglų kalbos mokytojos Zita Gramailienė ir Daiva Dijokienė.
Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazijos antrokai išsirinko Šiaulių „Aušros“ muziejuje eksponuojamą išskirtinio dydžio (220×195,5 cm) Gruževskių šeimos portretą. Mokiniai su dailės mokytoja keletą kartų lankėsi muziejuje: išklausė muziejaus gidės pasakojimą apie šį paveikslą, kopijavo jį iš natūros, labai kruopščiai analizuodami portretuojamų asmenų aprangos detales. Vaikams buvo įdomu viskas: pavaizduotų žmonių vardai, jų gyvenimo istorijos, likimai ir pan. Mokiniai buvo nustebę – kiek daug vienas paveikslas gali papasakoti. Muziejuje vaikams labai patiko. Apie vykdomas veiklas jie pasakojo savo tėvams, seneliams, kviesdamiesi juos kartu aplankyti muziejų dar kartą. Į projektą įsitraukė mokinių mamytės, kurios talkino vaikams kuriant paveikslo personažų kostiumus.
3 ir 4 klasės mokiniai su dailės mokytoja Janina Budriene, vykdydami projektą tapė A. Lanskoy paveikslą „Rožinė šeima“ iš Lilly galerijos, Prancūzijoje. Iš kelių paveikslų mokiniams įdomus pasirodė A. Lanskoy paveikslas „Rožinė šeima“ ir dauguma vaikų nubalsavo, kad reikia būtent šitą paveikslą pabandyti nutapyti. Tačiau tai, kas atrodė taip paprasta – buvo tik pirmas įspūdis. Pirmiausiai reikėjo susitvarkyti su piešinio kompozicija, po to surasti panašius atspalvius. Ir nors prie darbų mokiniai užtruko gana ilgą laiką, rezultatu liko patenkinti.
5 kl. mokiniai su dailės mokytoja Justina Šalte pasirinko XVII a. prancūzų baroko tapytojo karavadžisto Žoržo de La Tūro (1593 − 1652) paveikslą „Apgaulė su būgnų tūzu“. Jo paveikslams būdingos scenos, apšviestos silpna žvakės ar deglo šviesa, būtent paveiksle perteiktas apšvietimas labiausiai ir sužavėjo mokinius,jį perteikti buvo nelengva, bet įdomu ir naudinga. Ypač mokiniams patiko fotografuotis, nes reikėjo atkartoti XVII amžiaus aprangą. Jie labai didžiavosi galutiniu rezultatu ir sakė, jog mielai pakartotų tokio pobūdžio užduotį.
Buvome maloniai nustebinti, kai projekto partneriai iš Leičesterio taip pat išsirinko „Aušros“ muziejaus eksponatą – moters portretą ir kūrė jam analogišką kostiumą. Juos labai sudomino ir Gruževskių šeimos portretas, paskatinęs domėtis mūsų krašto istorija. Projekto partneriai iš Anglijos buvo sužavėti, galėdami pasinaudoti Gruževskių šeimos portretą pristatančiu interaktyviu gidu.
Apibendrinant projektą galima teigti, kad pasiekti tikslai pranoko lūkesčius: mokiniai ne tik daug sužinojo apie savo muziejų, paveikslus, istoriją, bet ir paskatino projekto partnerius pažinti mūsų kraštą. Bendradarbiavimo nauda tokiuose projektuose akivaizdi – skatinama mokinių motyvacija pažinti istoriją, mokytis užsienio kalbų, bendrauti.