Spalio 30 d. vyko respublikinė metodinė-praktinė konferencija „Individuali mokinio pažanga kūrybiškai organizuojant pamoką“, jau antrą kartą organizuota Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazijos bendruomenės. Organizuojant konferenciją buvo siekiama atkreipti dėmesį į šiandienos švietimo situacijoje ypač aktualius dalykus – vaiko asmenybės ūgtį kūrybiškai organizuojant mokinio pažinimą, stebėjimą, vertinimą, skatinimą, integruojant įvairius mokomuosius dalykus ir efektyvinant mokytojų ir mokinių bendradarbiavimą. Kad ši problematika tikrai aktuali mokytojams, rodo skaičiai: konferencijoje dalyvavo 93 pedagogai iš visos Lietuvos – Šiaulių, Kauno, Panevėžio, Kuršėnų, Radviliškio, Plungės, Naujosios Akmenės, Meškuičių; 6 pranešėjai pristatė 5 stendinius pranešimus, 24 pranešėjai perskaitė 17 pranešimų, kuriuose dalijosi metodine patirtimi, praktiniais patarimais ir pavyzdžiais.
Konferenciją pradėjo sveikinimo žodžiu gimnazijos bendrojo ugdymo skyriaus vedėja Neringa Brazaitienė, pakvietusi dalyvius būti aktyvius, klausyti ir klausti. Konferencijos dalyvius ir svečius muzikiniu kūriniu pasveikino neseniai susikūręs Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazijos mokinių trio: fortepijonu grojo Kamilė Kaučikaitė (mokytoja R. Sližienė), akordeonu – Arnas Šimaitis (mokytoja M. Markevičienė), mušamaisiais instrumentais – Titas Jukšta (mokytojas A. Povilaitis).
Plenariniame posėdyje perskaityti 5 pranešimai: A. Vaičiūnienė (Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazija) aptarė mokinių individualią pažangą kokybės vadybos kontekste; D. Kareckaitė ir J. Laurutienė (Radviliškio Gražinos pagrindinė mokykla) praktiniais pavyzdžiais iliustravo, kaip integruotas matematikos ir lietuvių kalbos, istorijos mokymas garantuoja pamokos sėkmę; T. Kriliuvienė ir Ž. Ivanavičienė (Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazija) konferencijos dalyviams demonstravo informacinių technologijų panaudojimą pamokoje, siekiant įdomesnio ir labiau įtraukiančio mokymo ir mokymosi; R. Tamoševičienė (VšĮ Lietuvos verslo kolegija) ir V. Tamoševičius (Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazija) kvietė mokytojus diskutuoti, ugdant ir ugdantis tiek mokinių, tiek mokytojų kritinį ir kūrybinį mąstymą. Plenarinį posėdį baigė kūrybiškas J. Narkienės (Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazija) ir R. Narkaus (Šiaulių 1-oji muzikos mokykla) pranešimas, kuriame buvo gyvai pademonstruota muzikinė improvizacija „Pažink toniką“, atlikta Šiaulių 1-osios muzikos mokyklos mokinių.
Toliau konferencijoje dalyviai aktyviai dirbo dviejose sekcijose. Pirmoje darbo grupėje buvo pristatyti 2 stendiniai pranešimai: J. Stulgienė ir R. Lemežienė (Šiaulių „Romuvos“ progimnazija) pademonstravo vertinimo ir įsivertinimo galimybes lietuvių kalbos pamokose, o įvairių mokymosi poreikių turinčių mokinių mokymo galimybėmis pasidalijo Ž. Kalinauskienė ir I. Lingienė (Panevėžio Rožyno progimnazija). Mokytojai susidomėję klausėsi M. Pavilionienės (Šiaulių rajono Meškuičių gimnazija) ir diskutavo dėl individualios mokinio pažangos per asmeninių ir socialinių kompetencijų raišką mokymosi pasiekimų kontekste. O. Girjotienė (Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazija), pristatydama kūrybiškumo ugdymą fizikos pamokose, pasidalijo patirtimi, kaip sudominti mokinius, siejant fiziką ir gyvenimo patirtį, aplinką, o D. Juodžbalienės (Radviliškio Gražinos pagrindinė mokykla) pranešimas „Kai žagrė iš kišenės nebelenda…“ intrigavo ne tik pavadinimu, bet ir sukėlė įdomių minčių apie lietuvių etnokultūros sampratą ir mokymą. Mokytojų profesinį bendradarbiavimą ir jo įtaką skatinant individualią mokinio pažangą aptarė K. Dagienė ir E. Valuntienė (Šiaulių rajono Meškuičių gimnazija). Mokinių atliktų darbų pavyzdžius, aptardama mokinių indėlį organizuojant kūrybiškas užsienio kalbų pamokas, demonstravo ir jais džiaugėsi Z. Gramailienė, o kūrybiško metodų taikymo pavyzdžiais lietuvių kalbos pamokose pasidalijo V. Šilerienė (Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazija).
Antrojoje darbo grupėje dirbama buvo taip pat intensyviai – pristatyti 3 stendiniai ir perskaityti 6 pranešimai. Netradicinę integruotą pamoką „Labas, Europa“ pristatė L. Stankuvienė (Šiaulių „Juventos“ progimnazija) ir D. Janušaitienė (N. Akmenės Saulėtekio progimnazija), geografijos ir informacinių technologijų integravimo galimybes pamokoje „Ugnikalniai. Lentelių sudarymas“ demonstravo S. Vaičiūnienė ir E. Dailidonis (Radviliškio Gražinos pagrindinė mokykla). Daug diskusijų sukėlė G. Čapkausko (Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazija) pranešimas apie individualių mokymosi tikslų kėlimąsi ir klausimas, ar visiems mokiniams to reikia. Socialiai sąmoningos asmenybės ugdymo problematiką pasitelkiant integraciją nagrinėjo D. Marcišauskienė (Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazija), o praktinių įgūdžių formavimo galimybėmis biologijos ir chemijos pamokose dalijosi E. Leparskienė (Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazija) ir S. Žukienė (Šiaulių Lieporių gimnazija). E. Bukienė (Šiaulių „Juventos“ progimnazija) pasidalino idėja, kaip paskleisti mokslo virusą pasitelkiant mokslo muges. Stendiniuose pranešimuose pristatytos kūrybinės interpretacijos ekologine tematika (R. Valančienė, Plungės rajono Žemaičių Kalvarijos Motiejaus Valančiaus gimnazija), estetinis ugdymas kaip pojūčių lavinimo priemonė (J. Šlitė, Šiaulių rajono Meškuičių gimnazija) ir kūrybinių idėjų galia motyvuojant vaiką (D. Šipulskienė, Radviliškio Vinco Kudirkos progimnazija).
Intensyviai padirbėję grupėse, konferencijos dalyviai pasidžiaugė pavykusia konferencija, palinkėjo organizatoriams ir vėl sukviesti mokytojus į kitą konferenciją. O po intensyvaus darbo maloniai nuteikė Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazijos mokinės Kamilės Kaučikaitės (mokytoja R. Sližienė) atliktas kompozitoriaus S. Rachmaninovo kūrinys fortepijonui.
Lietuvių kalbos mokytojas Virginijus Tamoševičius
Fotografijos mokytojos Vilijos Lesauskienės